مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران

آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران

آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

مدرس زبان آلمانی

مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران
آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

 

جاذبه های آلمان

جاذبه های آلمان سالهاست گردشگران را از اقصی نقاط دنیا به سمت خود می کشاند و به عنوان یک مقصد مهم گردشگری در اروپا به حساب می آید. شهر برلین آلمان نه تنها پایتخت این کشور مهم صنعتی است بلکه یکی از مهم ترین نقاط توریستی آلمان نیز به حساب می آید. 

جاذبه های آلمان را بشناسید و با ما در این مطلب همراه باشید.

جاذبه های آلمان

بنای تاریخی نبرد ملت ها در لایپزیگ آلمان

لایپزیگ مهمترین شهر ساکسونی و همچنین محل قرار گرفتن یکی از بزرگترین بناهای تاریخی و برجسته اروپا به نام نبرد ملت هاست. بنای تاریخی نبرد ملت ها برای یادبود نبرد لایپزیگ در جنگ های ناپلئون ساخته شده است. در نبرد لایپزیگ بیش از 100 هزار سرباز جان خود را از دست دادند. نبرد لایپزیگ در سال 1813 میلادی اتفاق افتاد ولی بنای یادبود آن در سال 1913 رونمایی شد. این بنا در حال حاضر به موزه تبدیل شده است. در این موزه آثاری به نمایش درآمده اند که توضیحاتی درباره نبرد لایپزیگ و جنگ های ناپلئون ارائه می کنند.

جاذبه های آلمان

تالار قدیمی شهر بامبرگ آلمان

بامبرگ شهری تاریخی در استان باواریا و محل قرار گرفتن تعدادی از بناها با معماری برجسته است. البته هیچ کدام از این بناها به اندازه آلتس رایتوس یا تالار قدیمی شهر (Old Town Hall) جالب و م

هم نیستند. طبق روایت ها اسقف شهر به ساکنین بامبرگ اجازه ساختن سالن شهرداری را نمی داد. بنابراین آنها تصمیم گرفتند ساختمان را در مکانی دور از انتظار بسازند. آلتس رایتوس یا همان تالار قدیمی شهر در وسط پلی بر روی رود Regnitz ساخته شده است. داخل این تالار قدیمی با نقاشی های دیواری بزجسته ای تزئین شده است.

جاذبه های آلمان

کوه های هارتست آلمان

رشته کوههای هارتست یکی از بلند ترین کوهها در آلمان است که در منطقه ای با خانه های سنتی و زیبا، مناظر خیره کننده، قله های پوشیده از برف و رودخانه های آرام، قرار دارد. برادران گریم (Grimm) که به خاطر نوشتن تعداد زیادی از معروف ترین قصه های دنیا مشهور شده اند، بسیاری از قصه های خود را از این کوهها شروع کرده اند. کوه هارتست به خاطر تعداد توریست های محدودی که به اینجا می آیند، مسیر بکر و کم رفت و آمدی دارد که برای کوهپیمایی و صعود به قله مرتفع Sumit of Brocken، یا سواری با قطار بخار قدیمی دیدنی و عبور از میان کوهها و دره های زیبا، بسیار مناسب است.

جاذبه های آلمان

کلیسای جامع آخن آلمان

کلیسای جامع آخن واقع در مرز بلژیک و هلند، قدیمی ترین کلیسای جامع شمال اروپا و از دیگر جاذبه های توریستی آلمان است. ساخت کلیسای آخن در قرن هشتم شروع شد و طراحی آن ترکیبی از سبک های گوتیک و کارولینجی می باشد. کلیسای جامع آخن به دستور پادشاه شارلمان ساخته شد. در اینجا همچنین تاجگذاری های زیادی انجام شد. یکی از جالب توجه ترین چیزهایی که در بازدید از کلیسای آخن می بینید، درهای برنزی مربوط به قرن نهم و کاشی کاری های طلایی آن است.

جاذبه های آلمان

جزیره سیلت آلمان

در دورترین ساحل شمالی آلمان، جزایری به نام جزایر فریزی شمالی قرار دارند. سیلت یکی از معروف ترین آنها است و علیرغم موقعیت دور از دسترس، از جاذبه های طبیعی توریستی آلمان محسوب می شود. جزیره سیلت دارای سواحل بیکران، تپه های زیبای شنی و فانوس های دریایی می باشد. در جزیره سیلت پس از عبور از کلبه هایی با سقف کاهگلی به ساحل آن می رسید. در ساحل می توانید تنی به آب بزنید و بعد در یکی از هتل های راحت سوئیت بگیرید. هچنین از تفریحات محبوب در جزیره سیلت، کرایه دوچرخه و گشت زدن در دور و اطراف جزیره است.

جاذبه های آلمان

پارک ملی ساکسون

پارک ملی ساکسون سوئیس که زیاد از شهر درسدن (Dresden) دور نیست، یک پارک بسیار وسیع در نزدیکی کوههای آلپ است. پارک ملی ساکسون تا جمهوری چک ادامه پیدا می کند. در طرف چک به آن پارک ملی سوئیس بوهمیا می گویند. از جاذبه های پارک ملی ساکسون سوئیس، رودخانه آلپ و صخره های سنگی خیره کننده، دره های عمیق و مایل ها مسیر زیبا برای پیاده روی است. کوهپیمایی و صخره نوردی هم از ورزش های محبوبی هستند که در پارک ملی ساکسون انجام می شوند.

جاذبه های آلمان

قلعه شورین آلمان

قلعه شورین واقع در شهر شورین از مهمترین جاذبه های گردشگری آلمان در استان فورپومرن- مکلنبورگ است. قلعه شورین در جزیره ای در وسط دریاچه شورین واقع شده است. قلعه شورین که در حال حاضر مقر دولت است در قرن چهاردهم میلادی ساخته شد. بازدید از قلعه به همراه تور یا به صورت انفرادی آزاد است. روایت شده که قعله توسط روح مخلوقی به نام زهر ماهی (Petermannchen) تسخیر شده است. به خاطر وجود همین افسانه هاست که هر ساله تعداد زیادی از توریست های کنجکاو برای دیدن آن به شورین می آیند.

جاذبه های آلمان

صخره های روگن آلمان

صخره های روگن واقع در پارک ملی جاسموند در شمال شرقی جزیره روگن از دیگر جاذبه های زیبای آلمان است. این صخره ها که دائما در معرض فرسایش اند از مرتفع ترین صخره های گچی دریای بالتیک محسوب می شوند. ارتفاع این صخره ها در بلند ترین قسمت به 118 متر می رسد. در پشت صخره های روگن جنگل بکری قرار دارد که بخشی از پارک ملی می باشد.

جاذبه های آلمان

شهر کوهستانی بایرن آلمان

در جنوب استان باواریا، دقیقا در نزدیکی مرز اتریش، شهر کوچک کوهستانی بایرن قرار دارد که از دیگر جاذبه های توریستی آلمان است. بایرن علیرغم کوچک بودن نقش مهمی در شکل گیری تاریخ آلمان ایفا نموده است. بایرن که در تمام طول تاریخ به خاطر معادن نمک اش معروف بوده، حالا همه آن به نام استراحتگاه تابستانی آلدولف هیتلر می شناسند. اغلب گردشگران برای دیدن Kehlsteinhaus، یا آشیانه عقاب در بالاترین نقطه بایرن به اینجا می آیند. بعد از خاتمه جنگ جهانی دوم این ساختمان سالم باقی ماند و در حال حاضر تبدیل به موزه شده است.

جاذبه های آلمان

ساختمان رایشستاگ برلین آلمان

پایتخت آلمان، شهر برلین است که پر از ساختمان های تاریخی زیبا می باشد؛ ساختمان رایشتاگ یکی از مهمترین آنهاست. ساختمان رایشتاگ که در قرن نوزدهم ساخته شد به دلیل آسیب های وارده در جنگ جهانی دوم در دهه 1990 بازسازی گردید. از بعد از بازسازی رایشتاگ تبدیل به مقر رسمی دولت آلمان شد. رایشتاگ در حال حاضر یک گنبد شیشه ای خیلی زیبا دارد که از آن می توان منظره خیره کننده ای از شهر برلین را مخصوصا در شب تماشا کرد.

جاذبه های آلمان

قلعه هوهنزولرن آلمان

از دیگر جاذبه هایی دیدنی آلمان قلعه هوهنزولرن است که به سبک معماری نئو گوتیک بر فراز صخره ای مشرف به دو شهر کوچک در تپه های دامنه آلپ سوابی واقع شده است. قلعه هوهنزولرن که در قرن نوزدهم ساخته شده است، سومین قلعه اییست که در طول هزار سال گذشته در این مکان ساخته شده است. قلعه هوهنزولرن در جایی قرار گرفته است که چشم انداز بسیار زیبایی دارد. قلعه دارای اتاق های فراوان با پنجره های شیشه ای رنگی می باشد. دیوارهای اتاق ها هم با نقاشی های دیواری تزئین شده اند. جواهرات خانوادگی و آثار هنری را هم می توانید در قسمت خزانه داری قلعه پیدا کنید.

جاذبه های آلمان

کوه سوگ اشپیتسه آلمان

بلند ترین کوه آلمان کوه سوگ اشپیتسه است که در شمال شهر گارمیش قرار گرفته است. برای اسکی بازهای حرفه ای دنیا  کوه سوگ اشپیتسه جای بسیار معروفی است. فرقی نمی کند چه فصلی از سال باشد، در گاشپیتسه اسکی بازها همیشه می توانند به ورزش مورد علاقه شان بپردازند. با استفاده از راه آهن مخصوص عبور از سراشیبی، از دریاچه ای که در پای کوه قرار دارد می توان به بالای کوه رسید. برای پایین رفتن از کوه هم یک تلکابین به نام Eibsee-Seilbahn وجود دارد. از بالای قله کوه سوگ اشپیتسه می توانید همزمان چشم اندازی از چهار کشور را ببینید.

جاذبه های آلمان

بازار کریسمس نورنبرگ آلمان

بازارهای کریسمس آلمان در تمام دنیا معروف اند. بهترین این بازارها را می توانید در شهر نورنبرگ واقع در استان باواریا مشاهده کنید. بازارهای کریسمس قبل از سال نو در سرتاسر شهر قدیمی نورنبرگ برپا می شوند. قدمت بازار کریسمس نورنبرگ به قرن هفدهم میلادی بر می گردد. بازدید کنندگان باید بعد از تاریکی هوا وقتی که چراغ های فروشنده ها روشن می شوند از بازار کریسمسس نورنبرگ دیدن کنند. در این بازار فروشنده ها چیزهایی از قبیل صنایع دستی سنتی آلمان،  تزئینات درخت کریسمس، نوشیدنی گرم الکلی و شیرینی زنجفیلی که نوعی کلوچه محبوب آلمانی در طول تعطیلات است را می فروشند.

جاذبه های آلمان

شهر زیبای روتنبورگ آلمان

رتنبورگ دقیقا شبیه روستاهایی است که در کتاب های قصه نقاشی شده اند. با دیدن رتنبورگ تصور می کنید که از میان صفحات کتاب پا به دنیای واقعی گذاشته است. این شهر فرانکونی یک مرکز شهر یا میدان قرون وسطی دارد که از آن زمان تا کنون به همان صورت باقی مانده است. مشرف به رود تاوبر تعداد زیادی کلیسا و خانه های مسکونی وجود دارد که در قرن های 15 و شانزدهم ساخته شده اند. برجسته ترین جای شهر رتنبورگ، میدان بازار آن است که در یک طرف آن برج سالن شهرداری قرار گرفته که تاریخ ساخت آن به قرن سیزدهم میلادی می رسد.

جاذبه های آلمان

جنگل سیاه آلمان

جنگل سیاه یا شوارتزوالد را می توانید در حاشیه جنوب غربی کشور آلمان پیدا کنید. نام آن به خاطر اینکه درختان با شاخ و برگ های شان سایه بان تاریکی ایجاد کرده اند، جنگل سیاه گذاشته شده است. جنگل سیاه بهشت دوستداران تفریحات خارج از خانه است. پیاده روی، شنا در دریاچه های خنک آلپ و کوهنوردی از ورزش های محبوب در جنگل سیاه هستند. در داخل جنگل سیاه تعدادی شهر و شهرک وجود دارد که معروف ترین آنها بادن است که آب گرم آن در دنیا معروف است. از دیگر شهرهای داخل و اطراف جنگل سیاه شهر دانشگاهی فرایبورگ است که دارای غذاها و تفریحات شبانه فوق العاده ای است.

جاذبه های آلمان

رودخانه رمانتیک راین آلمان

رمانتیک راین مشهورترین قسمت رودخانه راین است که بین کوبلنز و بینگن در جریان است. در مسیر رود راین می توانید تپه هایی با شیب تند پوشیده از تاکستان که در بالای آنها قلعه ها و ویرانه هایی بی شماری وجود دارد را ببینید. مسیر رود راین از گذشته تا به امروز یک مسیر تجاری مهم برای رسیدن به اروپای مرکزی است. در امتداد ساحل رود راین هم شهر های کوچکی به ردیف در امتداد هم قرار گرفته اند. بسیاری از این شهر های قدیمی هنوز ماهیت تاریخی خود را حفظ کرده اند.

جاذبه های آلمان

کلیسای بانوان آلمان

کلیسای بانوی ما (Frauenkirche) واقع در شهر درسدن یک کلیسای وابسته به مارتین لوتر است. کلیسای بانوی ما در جنگ جهانی دوم کاملا از بین رفت ولی دوباره با همان نقشه اصلی سال 1720 ساخته شد. در سال 2005 کلیسای درسدن مجددا افتتاح گردید. چون این کلیسا  با حمله نیروی هوایی شهر کاونتری تخریب شده بود بعد از ساخت دوباره کاونتری یک صلیب طلایی به کلیسای بانوی ما اهدا کرد. این صلیب طلایی بر بلای گنبد کلیسا نصب شده است. کلیسای بانوی مای درسدن از زمان افتتاح دوباره اش به یک جاذبه توریستی محبوب درسدن تبدیل شد. در سال 2009 رئیس جمهور وقت آمریکا، باراک اوباما از کلیسای بانوی ما دیدن کرد.

جاذبه های آلمان

شهر تاریخی لینداو آلمان

لینداو یک شهر تاریخی در نزدیکی نقطه تلاقی مرزهای اتریش، آلمان و سوئیس است که در بخش شرقی دریاچه کنستانس واقع شده است. لینداو که حدود 3 هزار نفر جمعیت دارد به وسیله پل و راه آهن به خشکی وصل می شود. لینداو با داشتن ساختمان های نیمه چوبی و آجری قرون وسطی یک جاذبه توریستی معروف آلمان محسوب می شود.

جاذبه های آلمان

جشن اکتبر در شهر مونیخ آلمان

جشن اکتبر که هر سال در شهر مونیخ برگزار می شوند بزرگترین کارناوال دنیاست. هر سال بیش از 6 میلیون بازدید کننده از این کارناوال باشکوه دیدن می کنند. جشن اکتبر علیرغم اسمش در پایان سپتامبر شروع و تا آخر هفته اول اکتبر ادامه دارد. جشن اکتبر که از سال 1810 تا کنون برگزار می ود به بخشی مهمی از فرهنگ باواریا تبدیل شده است. شرکت کنندگان در کارناوال جشن اکتبر می توانند انواع مختلفی از غذاهای سنتی مثل هندل، گوشت خوک کباب شده، سوسیس، پودینگ، و مقدار خیلی زیادی نوشیدنی آلمانی را امتحان کنند و از خوردن آنها لذت ببرند.

جاذبه های آلمان

کلیسای جامع کلن آلمان

کلیسای جامع کلن در واقع بزرگترین کلیسای جامع ساخته شده به سبک گوتیک آلمان است. بنای کلیسای جامع سالهاست که نماد کلن می باشد. ساخت کلیسای جامع کلن در سال 1248 میلادی شروع شد و تکمیل آن بیش از 600 سال طول کشید. کلیسای جامع کلن وقف سنت پیتر و مریم مقدس و مقر اسقف اعظم کاتولیک کلن می باشد.

جاذبه های آلمان

دروازه هولستن آلمان

هولستنتون یکی از دو دروازه به جا مانده شهر لوبک است. دروازه هولستنتون در سال 1464 شد و در حال حاضر به موزه تبدیل شده است. دروازه هولستنتون با دو برج فریبنده و ورودی طاقی شکل سمبل لوبک می باشد. دروازه هولستنتون در کنار مرکز شهر قدیمی لوبک از جاذبه های توریستی مهم آلمان به حساب می آید.

جاذبه های آلمان

شهر قدیمی هایدلبرگ آلمان

شهر قدیمی هایدلبرگ واقع در دره رود نکار، یکی از معروف ترین و محبوب ترین مقصد های توریستی آلمان می باشد. در طول جنگ جهانی دوم که شهرهای بزرگتر آلمان با بمباران های متفقین تقریبا از بین رفتند، هایدلبرگ و ساختمان های زیبای سبک باروک، خیابان های باریک و خانه های جذاب آن و همچنین قلعه معروف هایدلبرگ از صدمات جنگ در امان ماندند.

جاذبه های آلمان

دروازه براندنبورگ آلمان

دروازه براندنبورگ تنها دروازه به جا مانده در شهر برلین است. دروازه برلین سمبل اتحاد مجدد برلین شرقی و غربی می باشد. براندنبورگ که در قرن هجدهم میلادی ساخته شد ورودی بلوار Unterden Linden است. بلوار آنتردن لیندن، مهمترین بلوار شهر برلین است که از درختان لیندن پوشیده شده است. بلوار لیندن زمانی مستقیما به قصر پادشاهان پروس منتهی می شد. دروازه براندنبورگ یکی از معروف ترین و برجسته ترین بناها در اروپا به شمار می آید.

جاذبه های آلمان

قلعه نوی شوان اشتاین آلمان

قلعه افسانه ای نئوشوانشتاین در تپه ای ناهموار در نزدیکی Fussen در جنوب غربی باواریا واقع شده است. قابل ذکر است که از قلعه نئوشوانشتاین برای ساخت قلعه های زیبای پارک های دیزنی لند الهام گرفته شده است. قلعه نئو شوانشتاین به دستور پادشاه لودویگ دوم باواریا ساخته شد. شاه لودویگ دوم وقتی ساخت قلعه در سال 1886 تقریبا به اتمام رسیده بود، دیوانه اعلام شد و چند سال بعد از دنیا رفت. قلعه نئو شوانشتاین در آلمان ساختمانی است که بیشترین عکس ها از آن گرفته می شود. این قلعه یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی آلمان است.

 

منبع: www.lahzeakhari.net

 

اینستاگرام

مدرس زبان آلمانی

تماس بگیرید  13 10 022 0992 

 

لطفا نظرتان را در قسمت پایین درج بفرمایید.

مدرس زبان آلمانی

مدرس زبان آلمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی