مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران

آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران

آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

مدرس زبان آلمانی

مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران
آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

 

هزینه‌های زندگی دانشجویی در آلمان

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ارزانتر است. هزینه اجاره مسکن سهم عمده ای از این هزینه را شامل می‌شود. شامل هزینه های خوراک، ‍‍مسکن، خرید، تفریح و لباس می باشد. این هزینه ها بسته به منطقه ی زندگی شما و هنر زندگی شما متغییر می‌باشد.

هزینه‌های زندگی دانشجویی در آلمان

برای تأمین هزینه زندگی دانشجویی در آلمان تا سال ۲۰۲۰ به حدود ۸۵۳ یورو در ماه نیاز خواهید داشت. به طور متوسط، برای تأمین هزینه های زندگی خود در آلمان به ۸۵۳ یورو در هر ماه یا ۱۰.۲۳۶ یورو در سال نیاز دارید.

در طول اقامت در آلمان انتظار دارید هزینه های زیر را بپردازید:

۱. شهریه دانشگاه در آلمان

در مورد هزینه زندگی دانشجویی در آلمان باید گفت که اکثر دانشگاه های آلمان رایگان می‌باشند. تنها پرداخت دانشگاهی که باید به عنوان یک دانشجوی بین المللی در آلمان پرداخت کنید سهم ترم است. کلیه دانشجویان یک موسسه آموزش عالی ملزم به پرداخت سهم ترم هستند. این مبلغ بسته به موسسه آموزش عالی متفاوت است، تا حدودی به این دلیل که خدمات مختلفی در این سهم گنجانده شده است. به طور متوسط، سهم حدود ۲۵۰یورو در هر ترم است. مبلغ مشخصی که شما برای خدمات دانشگاهی  مانند حمل و نقل با اتوبوس و قطار، امکانات ورزشی، سالن های ناهار خوری و موارد دیگر پرداخت می‌کنید.

در بسیاری از دانشگاه ها، سهم ترم شامل هزینه “بلیط ترم” یعنی گذرنامه حمل و نقل عمومی نیز می‌شود. با بلیط ترم خود می‌توانید به مدت شش ماه بطور رایگان در منطقه اطراف موسسه آموزش عالی خود به وسایل نقلیه عمومی سفر کنید. بسته به جایی که زندگی می‌کنید و تا چه میزان اجازه سفر دارید، بلیط می‌تواند بین ۲۵تا ۲۰۰ یورو هزینه داشته باشد و در حال حاضر در سهم ترم گنجانده شده است.

 بلیط ترم باعث کاهش هزینه زندگی دانشجویی در آلمان می‌شود.  دانشجو با پرداخت این هزینه کارت حمل و نقل رایگان (Semester Ticket) دریافت می‌کند که بواسطه آن دیگر نیازی به خرید بلیط اتوبوس و یا مترو ندارد و رفت و آمدش در شهر محل سکونت و یا شهرهای اطراف کاملا رایگان خواهد شد. پرداخت هزینه ی Semester Ticket  اجباری است، زیرا Semester Ticket کارت دانشجویی شما نیز محسوب می‌شود.کاملا واضح است که بدون Semester Ticket هزینه زندگی دانشجویی در آلمان بیشتر از این می‌شد و به راحتی می‌توان گفت بدون این سرویس، هر ماه بین ۲۰۰تا ۳۰۰ یورو به مخارج دانشجو اضافه می‌شود. 

هزینه‌های زندگی دانشجویی در آلمان

۲. هزینه های زندگی در آلمان 

اجاره خانه دانشجویی در آلمان در شهرهای مختلف، متفاوت می‌باشد. در شهرهایی مثل مونیخ اجاره خانه بسیار زیاد و در شهرهایی مانند هانوفر و یا بوخوم به صرفه و مناسب می‌باشد. هر چند کار پیدا کردن در شهرهای بزرگ قطعا راحت تر خواهد بود. دانشجویان بین ۲۹۰ تا ۵۶۰ یورو در ماه برای اقامت پرداخت می‌کنند. در برخی از شهرهای بزرگ مانند کلن، مونیخ، هامبورگ و فرانکفورت، این اجاره بالاتر از حد متوسط نیز می‌باشد. اجاره یک خانه ی یک خوابه در شهر اشتوتگارت آلمان معادل ۸۵۰ یورو می‌باشد، اجاره ی همین خانه با همین شرایط در شهر برمن آلمان معادل ۵۵۰ یورو است.

بیشتر دانشجویان در خانه های اقامت دانشجویی یا (WG) زندگی می‌کنند که باعث کاهش هزینه های زندگی دانشجویی می‌شوند.

۳. بیمه سلامت دانشجویی در آلمان

یکی دیگر از مواردی که هزینه زندگی دانشجویی در آلمان را به شدت کاهش می‌دهد، خدمات بیمه درمانی در آلمان می‌باشد. زیرا هزینه های درمانی در آلمان گران است. اما دانشجو با پرداخت بیمه در هر ماه، کارت بیمه دریافت خواهد کرد که بواسطه آن در سراسر اتحادیه اروپا می‌تواند بصورت رایگان تحت مداوا قرار بگیرد. هزینه بیمه دانشجویی برای دانشجویان زیر ۳۰ سال ۱۶۰ یورو است که نصف این مبلغ را دولت آلمان پرداخت می‌کند و دانشجو (چه دانشجوی آلمانی و چه دانشجوی خارجی) باید نصف دیگر آن را یعنی ۸۰ یورو در هر ماه پرداخت کند.

هزینه‌های زندگی دانشجویی در آلمان

 این مثلث سه موضوع مهم در باب هزینه زندگی دانشجویی در آلمان برای شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کشور آلمان می‌باشد. به محض اطمینان از مسئولیت رسیدگی به این سه چالش، مراقبت از سایر مشکلات آسان تر خواهد شد.

شما با انتخاب محل زندگی ایده آل و درست می‌توانید مقدار زیادی از هزینه های زندگی خود را کاهش داده و پول خود را پس اندار کنید.

با وجود این کنار هزینه زندگی دانشجویی در آلمان شما به عنوان یک دانشجو می‌توانید کار کنید و در کنار تحصیل کار دانشجویی داشته باشید که کمک هزینه ای خواهد بود بنابراین دانشجو با کار دانشجویی در آلمان می‌تواند بخش قابل توجهی از هزینه های خود را تامین کند. باید ذکر کنیم که همچنین دانشجو مبلغ ماهیانه ۸۵۰ یورو از حساب بلوکه شده خود نیز می‌توانند برداشت کنند.

 

منبع: www.visamondial.com

اینستاگرام

مدرس زبان آلمانی  13 10 022 0992 

لطفا نظرتان را در قسمت پایین درج بفرمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی