مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران

آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران

آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

مدرس زبان آلمانی

مدرس خصوصی زبان آلمانی در تهران
آموزش خصوصی زبان آلمانی در تهران کتاب منشن مکالمه سطح مقدماتی سطح متوسط A1 A2

 

 

صنعت نان در آلمان - مدرس زبان آلمانی

در بحث صنعت نان آلمان باید گفت که بسیاری از کشورهای جهان ادعا می کنند که بهترین غذاهای جهان را دارند و در این میان بسیاری بر این باورند که فرانسه بهترین نان های جهان را تولید می کند. اما شاید بتوان گفت که نان آلمان بهترین نان جهان را است و صنعت نان پزی ریشه در فرهنگ و تاریخچه کشور دارد. آلمانی ها نانوایی های بسیار بیشتری نسبت به دیگر نقاط جهان داشته و تنوع نان های آنان نیز بسیار بیشتر از هر جای دیگری است. بر اساس آمار انجمن نانوایی های آلمان بیش از 3.200 نوع نان رسمی و به ثبت رسیده در این کشور پخته می شود، به نحوی که در سلا 2015، سازمان یونسکو تصمیم گرفت که فرهنگ نانوایی نان آلمان را در زمره میراث فرهنگی نامحسوس جهان قرار دهد.

نان در آلمان

نان آلمان یکی از اجزای اصلی بسیاری از غذاهای آلمانی به شمار می آید: صبحانه، چاشت قبل از ظهر که به آن «وقت نان» (Pausenbrot) می گویند و شام یا «Abendbrot» که به معنای «نان غروب» است. وقتی آلمانی ها می خواهند در مورد به سرعت به فروش رفتن چیزی سخن بگویند، خواهند گفت: «مانند تکه نان به فروش می رسد». حتی نان یکی از ستاره های تلویزیونی کشور آلمان نیز هست: یک تکه نان سخنگو به نام «برند» (Bernd) به یک شخصیت محبوب برای کودکان آلمانی تبدیل شده است و یک سریال کمدی با حضور این شخصیت مشهور از سال 2000 در این کشور پخش می شود. حتی اداره پست کشور نیز یک تمبر با شعار «فرهنگ نان آلمان» دارد که در سال 2018 به فروش گذاشته شد. اما چرا آلمانی ها تا به این حد شیفته نان هستند؟ اگر می خواهید هوشمندانه سفر کنید و به آلمان بروید، نان های خوشمزه این کشور را فراموش نکنید.

امروزه در حالی که در دیگر کشورهای جهان از نان موسوم به «تاکو» و برگر برای نهار استفاده می کنند، آلمانی ها به همان نان های استاندارد خود اکتفا می کنند که همگی نان هایی شکم پر بوده و فست فود واقعی آلمانی هستند. تعداد زیاد غذاهای پختنی در اولین برخورد می تواند گیج کننده باشد زیرا در آلمان نان های بسیار زیادی وجود دارند: نان های کشاورزان، نان های ترکیبی، نان های پخته شده روی اجاق سنگی، نان آفتابگردان، نان کدو، نان پنج دانه و غیره. در تمامی نانوایی های آلمان که به آن ها «Bäckerei » گفته می شود انواعی از نان های معمولی و نان شیرینی پیدا می شود. در واقع هر شیرینی پزی، نانوایی یا حتی سوپرمارکت ها نان آلمان مخصوص خود را دارند. جالب این که انجمن نان آلمان هر ساله بر اساس سایز و استانداردهایی که دارد، نان سال را انتخاب می کند. نان هنوز هم در وعده های غذایی آلمان پای ثابت است هر چند در سال های اخیر، نانوایی های بزرگ در پیدا کردن نانواهای ماهر دچار مشکل شده اند.

نان در آلمان

تاریخچه پخت نان آلمان 

یکی از دلایل تنوع گسترده نان آلمان، چند پارگی کشور تا قرن نوزدهم میلادی بوده است. قبل از آنکه آلمان با نام امروزی و یکپارچه خود شناخته شود ترکیبی از چندین قلمرو و پادشاهی بود که هر کدام لهجه و فرهنگ مجزای خود را داشتند و البته نان های مخصوص خود را. موضوع دیگری که در دوران قرون وسطی بر این تنوع نانی افزود، وجود شهرهای مشهور و بزرگ تجاری در این کشور بود که هزاران مهاجر را از سراسر جهان به خود جلب کرد که بسیاری از آن ها بهترین نان های جهان را تولید می کردند. آلمان به اندازه جنوب فرانسه و ایتالیا از تابش نور خورشید برخوردار نبوده و بسیاری از مناطق آن برای کاشت گندم مناسب نیستند.

نان در آلمان

از این رو گندم سیاه و گندم اروپایی بیشتر و بهتر در این شرایط آب و هوایی دوام آورده و نان هایی که حتی امروزه نیز مصرف می شوند معمولاً به جای گندم معمولی که همه می شناسیم، از این گندم ها تولید می شوند. نان هایی که از این نوع گندم تولید می شوند هنوز نیز در شهرهای جنوبی کشور مانند مونیخ و اشتوتگارت وجود دارند. آلمان ها در این هوای سرد و بارانی به نانی متفاوت نیاز داشتند و به همین دلیل است که تا به امروز نیز آلمان ها نان خمیر ترش می خورند که از خمیر گندم سیاه، گندم اروپایی همراه با آرد گندم معمولی و غلات و دانه های دیگر تولید می شود. نانی که آلمان ها می خورند در هیچ جای دیگری از اروپا طرفدار نداشت به نحوی که یوهان ولفگانگ گوته در سال 1792 می گوید که در زمان نبرد در فرانسه، وی مقداری نان آلمانی به دو اسیر فرانسوی داد و این دو اسیر در اسرع وقت فرار کرده و خود را به خطوط خود رساندند زیرا توان خوردن نان سنگین آلمان ها را نداشتند.

منبع: www.iranhotelonline.com

اینستاگرام

مدرس زبان آلمانی  13 10 022 0992 

لطفا نظرتان را در قسمت پایین درج بفرمایید.

 

نظرات (۱)

۲۱ دی ۹۸ ، ۲۰:۱۶ فروشگاه موبایل آفرینش
از فروش ویژه چیزی شنیدید؟

فروش ویژه قطعات جانبی کمیاب موبایل باکیفیت عالی وتضمین شده 

 

فروش ویژه کیف های هوشمند موبایل و درب پشت و گارد های جذاب مختلف باکیفیت عالی وقیمت استثنائی

 

جهت اطلاعات بیشتر به سایت http://www.afarinesh-mobile.com 

 

مراجعه کنید ویا با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید:

 

09307649003

05433215555

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی